5.třída – ŽÍŽALKY

Věková skupina: 3–6 let

  Počet dětí ve třídě: 26

  Učitelky na třídě: Urbanová Eva, Veselá Sára

  Asistent pedagoga:  Lucie Zívrová

Třída „Žížalky“ vytváří přátelské, bezpečné a inspirativní prostředí, kde děti zažívají radost z učení a spolupráce. Zároveň je podporován jejich vztah k přírodě, sociální dovednosti a individuální talent.

Název třídy „Žížalky“ odráží naše zaměření na environmentální výchovu a ekologii. Žížaly jsou symbolem přírody, péče o půdu a recyklace, což odpovídá našim cílům v oblasti udržitelnosti a vztahu k přírodnímu prostředí.

Třída „Žížalky“ je heterogenní skupinou dětí různého věku, která klade důraz na komplexní rozvoj osobnosti dětí. Vzdělávání probíhá hravou a interaktivní formou s ohledem na individuální potřeby každého dítěte. Třída se zaměřuje na rozvoj klíčových kompetencí a na environmentální výchovu s cílem podpořit u dětí vztah k přírodě a udržitelnému způsobu života.

Zaměření a přístupy:

1. Environmentální výchova:

• Třída často zařazuje prvky environmentální výuky, zaměřuje se na ekologii a udržitelný životní styl.

• Děti se učí třídění odpadu, péči o přírodu, zahradničení a jednoduché experimenty spojené s přírodou.

2. Rozvoj dovedností:

Motorické dovednosti: Posilujeme hrubou i jemnou motoriku, zařazujeme pohybové hry a cvičení.

Sebepéče: Důraz na samostatnost při oblékání, hygieně, stolování a dalších činnostech.

Rozumové a řečové dovednosti: Rozvíjíme slovní zásobu, správnou výslovnost, schopnost logického myšlení a řešení problémů.

Sociabilita a prosociální chování: Děti se učí spolupráci, vzájemné toleranci, empatii a respektu k ostatním.

3. Vzdělávací přístupy:

Učení prožitkem: Vzdělávání je založeno na přímém zážitku, experimentování a metodě pokusu a omylu.

Ranní kruh: Každé ráno děti sdílejí své zážitky, pocity a přání, čímž se učí komunikovat a rozvíjet emoční inteligenci.

Smyslové a interaktivní hry: Využíváme hry na rozvoj smyslů, experimenty a aktivity podporující přirozenou zvídavost dětí.

Kooperativní činnosti: Kombinujeme individuální, skupinovou a kooperativní práci.

Nadstandardní aktivity:

Logopedie: Podpora správné výslovnosti a jazykového projevu.

Plavecká výuka: Seznámení s vodním prostředím a osvojení základních plaveckých dovedností.

Pěvecký kroužek: Rozvoj hudebního nadání, rytmiky a pěveckých dovedností.

Program „Se Sokolem do života“: Podpora zdravého pohybu a sportovního ducha.

Společenské a kulturní aktivity:

Zapojení do komunitních akcí: Např. soutěž „Nejkrásnější strom města Přelouče“.

Návštěvy knihoven a škol: Podpora zájmu o literaturu, rozvoj vztahu ke čtení a inspirace k dalšímu vzdělávání.

To top